Jesteś tutaj: Start / WIRTUALNY PEDAGOG

WIRTUALNY PEDAGOG

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Skontaktuj się z pedagogiem szkolnym, gdy:

  1. Jesteś samotny i czujesz, że nikt cię nie rozumie.
  2. Masz problemy rodzinne.
  3. Masz problemy w szkole (np. nie umiesz porozumieć się z rówieśnikami lub nauczycielami).
  4. Masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać.
  5. Chciałbyś z kimś porozmawiać.
  6. Chcesz podzielić się swoimi pomysłami, czy sukcesami.
  7. Przyjdź wtedy, kiedy czujesz taką potrzebę.

 

Pedagog do spraw przedszkola i klas I-III - p. Katarzyna Wierzbowska 

email:  wierzbowska@zssubkowy.pl   tel:  583515027

Godziny pracy w budynku klas I-III:

PONIEDZIAŁEK WTOREK ŚRODA CZWARTEK PIĄTEK
10.25 - 12.25 10.25 - 13.25 11.20 - 13.20 11.20 - 13.20 11.00 - 12.00

Istnieje możliwość spotkania z pedagogiem w późniejszych godzinach po ustaleniu telefonicznym.

 

 

email:  cichocka@zssubkowy.pl - klasy - IV - VIII tel: 583515225

Kontakt z pedagogiem również  przez e-dziennik.

 

Artykuły

Kontakt z pedagogiem kl. I-III i przedszkole

W czasie kształcenia na odległość w klasach I-III rodzice mogą kontaktować się z pedagogiem szkolnym:

- mailowo  wierzbowska@zssubkowy.pl

- telefonicznie   58 351 50 27    wtorki 9.30 - 11.30 i 12.45 - 13.15

                                                    środy  9.55 - 10.55

                                                    czwartki 9.30 - 11.40 i 13.00 - 13.30

22 marca 2021

Wirtualny Pedagog IV - VIII

11 listopada 2020

Wirtualny Pedagog I - III

11 listopada 2020

Pozytywne wzmocnienia

Dzieci znowu są w domach.  Koronawirus szaleje. Edukacja trwa nadal, bo rozwoju człowieka nic nie jest w stanie zatrzymać. Ale człowiek, aby się rozwijać, potrzebuje pozytywnych wzmocnień. Dlatego za dr A. Kloskowską (Głos Pedagogiczny) podejmijmy następujące kroki:

  • Filtrujmy docierające do młodych ludzi informacje. Minimalizujmy ich ilość, wybierajmy tylko te, które są dla dziecka istotne i dotyczą bezpośrednio jego osoby. Umysł dziecka jest bardzo plastyczny i nie przepracuje wszystkiego świadomie, czego konsekwencją mogą być nieuzasadnione lęki.
  • Nie bagatelizujmy strachu, gdyż jest on odpowiedzią na konkretną sytuację i jest możliwy do przepracowania i opanowania. Natomiast, jeśli pojawi się lęk, będzie nam znacznie trudniej go opanować.
  • Jeśli dziecko tego potrzebuje, rozmawiajmy o śmierci i cierpieniu. To nie są tematy tabu, zwłaszcza teraz, gdy tyle mówi się o tym w mediach. Śmierć przedstawiajmy jako coś, co czeka nas wszystkich, a nie jako coś budzącego strach. Zastanawiajmy się, co każdy z nas może zrobić, by żyć jak najdłużej w dobrej kondycji fizycznej i psychicznej, jak możemy dbać o zdrowie, jak się odżywiać, jaki uprawiać sport, jak dbać o higienę.
  • Doceniajmy nasze dzieci, dając im konstruktywną informację zwrotną na temat tego, co robią, i pamiętajmy, że ma ona moc tylko wówczas, gdy dostrzegamy więcej dobrego, niż wskazujemy to, co trzeba poprawić.
  • Dajmy młodym ludziom przestrzeń do oddychania, czyli realizowania pasji, zainteresowań, wspólnie spędzanego czasu z rodzeństwem, nie gońmy za liczbą wykonanych zadań.
  • Obserwujmy nasze dzieci, by nie zgubiły się w chaosie i ciągłych zmianach, by czuły się bezpiecznie i wiedziały, że zawsze mogą na nas liczyć.
  • Pamiętajmy, by codziennie karmić siebie i innych dobrym słowem i optymizmem. Zbadano, że podczas, gdy ostrzeżenia i groźby zmniejszają u ludzi poczucie kontroli, podkreślenie tego, co trzeba zrobić, żeby otrzymać nagrodę, zwiększa je. Dlatego zamiast mówić: „Jak nie będziesz mył rąk, to zachorujesz”, mówmy: „Myj ręce, a będziesz zdrowy”.

Teraz, szczególnie w dobie ciągle  szalejącego koronawirusa, nam dorosłym trzeba być razem i wspólnie stawiać czoła wyzwaniom dnia codziennego. Dbajmy o dobro naszych dzieci.

2 listopada 2020

Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Tczewie

Szanowni Państwo, informujemy, że od dnia 3 listopada

w godzinach 10-12 (poniedziałki, wtorki, środy i czwartki)

psycholodzy Poradni pełnią dyżur telefoniczny i udzielają pomocy psychologicznej.

 Zapraszamy dzieci, młodzież i ich rodziców.

Telefon 508 933 507.

2 listopada 2020

Pedagog szkolny klas IV - VIII w roku szkolnym 2020/2021 zaprasza na konsultacje wg poniższego harmonogramu

Pedagog szkolny w roku szkolnym 2020/2021

zaprasza na konsultacje

wg poniższego harmonogramu

 

Dni tygodnia

Godziny pracy

poniedziałek

9.00  - 14.00

wtorek

8.00 – 13.00

środa

10.00 – 15.00

czwartek

8.30 – 11.30

piątek

8.00 – 12.00

 

Istnieje możliwość konsultacji z pedagogiem w innym terminie,  po ustaleniu telefonicznym.

W czasie nauczania zdalnego możliwość konsultacji z uczniami na aplikacji Teams (scichocka@zssubkowy.pl)

2 listopada 2020

NA WAKACJE - bezpieczeństwo

           Nadszedł długo oczekiwany czas wakacyjno- urlopowy. Każdy z utęsknieniem czeka na ten okres z nadzieją na wypoczynek, relaks i naładowanie baterii. Tym bardziej, że czas zdalnego nauczania naszych dzieci był bardzo wyczerpujący, zarówno dla dzieci, rodziców, jak i nauczycieli.

           Wakacje to czas szczególny. Dorośli wykorzystują wtedy swoje urlopy, a dzieci aż dwa miesiące mają wolne od obowiązków szkolnych. Dlatego w tym okresie rodzice kierują wyjątkową uwagę na swoje pociechy, gdyż w czasie częstych podróży, wyjazdów, czy nawet zabaw przy domu na dzieci czekają różne niebezpieczeństwa. Poza tym nadmierna ilość wolnego czasu również sprzyja pojawieniu się sytuacji zagrażających zdrowiu. Niestety nie ma idealnego środka, który zapewni dziecku maksimum bezpieczeństwa. Jednak mimo wielu zagrożeń czyhających na nasze dzieci w czasie wakacji, nie powinniśmy się zniechęcać. Istnieje szereg możliwości, które ograniczają ryzyko. Obowiązkiem rodziców jest nabycie odpowiedniej wiedzy, utrzymanie zdrowego rozsądku i dobre wykorzystanie środków ochrony. W takim wypadku wypoczynek powinien przebiegać szczęśliwie i bez większych problemów.

24 czerwca 2020
Czytaj więcej o: NA WAKACJE - bezpieczeństwo

Dzień Przyjaciela

9 czerwca obchodzimy Dzień Przyjaciela. To jedno z najbardziej przyjemnych świąt w kalendarzu. W tym dniu można podziękować przyjacielowi za to, że zawsze jest tuż obok, wspiera nas i nam pomaga.  To moment, żeby wybrać się z przyjacielem na spacer, do kina, na lody, wręczyć mały upominek lub  do Niego zadzwonić.

8 czerwca 2020

Rozmowa z dzieckiem - wirtualny pedagog

W czasie kwarantanny  domowej spędzamy razem dużo więcej czasu niż miało to miejsce przed epidemią. Myślę też, że więcej ze sobą rozmawiamy. A dobra komunikacja to podstawa budowania relacji z drugim człowiekiem.

          Warto w czasie rozmowy z dzieckiem nauczyć je mówienia o swych uczuciach, radościach, czy rozterkach w sposób konstruktywny. Umiejętność ta stanowi jeden z najważniejszych warunków zdrowia psychicznego dzieci i dorosłych. W komunikacji bardzo ważna jest informacja zwrotna, czyli sposób jakim reagujemy na zachowanie czy wypowiedź dziecka. Jej celem jest zakomunikowanie dziecku, jak odczuwamy i spostrzegamy jego działanie, np. co nas w nim cieszy, a co martwi czy złości.

           Oto kilka cech bezpiecznej i pomocnej informacji zwrotnej:

8 maja 2020
Czytaj więcej o: Rozmowa z dzieckiem - wirtualny pedagog

Wirtualny Gabinet Pedagoga 8

Więzi rodzinne w czasie kwarantanny-jak budować je na odległość ?

           Podczas trwającej pandemii wyzwaniem dla większości rodzin jest zachowanie dystansu fizycznego szczególnie z dziadkami. Osoby starsze są w grupie największego ryzyka, a troska o nich wyraża się w zaprzestaniu wizyt  i nie narażaniu ich zdrowia. Jednocześnie dzieci potrzebują kontaktu z dziadkami. Starania o utrzymanie tej więzi są niezwykle istotne.

Wobec tego jak budować i rozwijać więzi rodzinne na odległość ?

        Warto, aby dzieci utrzymywały stały, regularny kontakt z dziadkami. Rozmowy telefoniczne i wideorozmowy pozwalają zmniejszyć dzielący dystans. Zwiększają poczucie przynależności do rodziny, zmniejszają poczucie samotności dziadków. Plusem wideorozmowy jest możliwość zobaczenia swojej rodziny. Dobrym pomysłem jest zaplanowanie takich rozmów, aby mogły odbyć się w spokoju.

        Dziadkowie lubią czuć się potrzebni. Jeżeli są w stanie pomóc dzieciom w nauce poprośmy ich o pomoc- np. telefoniczną. Taka aktywność będzie dla nich powodem do dumy.

        Zaproponuj dziecku własnoręczne wykonanie upominku lub napisanie listu do dziadków. Dzięki temu będzie mogło przelać swoją tęsknotę i uczucia w działania plastyczne i sprawić dziadkom radość.

        Obejrzyj z dzieckiem albumy rodzinne, opowiedz ciekawe historie z życia rodziny.

          Rodzicu pamiętaj, że dzieci mogą być smutne z powodu utrudnionych kontaktów z bliskimi. Nie bagatelizuj tych emocji. Wytłumacz, że w obecnej sytuacji zachowanie dystansu jest konieczne.

        Czas spędzony na odległość nie musi osłabiać więzi rodzinnych, jeżeli tylko będziemy dbać o regularny kontakt. Z bliskimi w dostępnych obecnie formach.

 

(źródło- czasdzieci.pl)

 

5 maja 2020

Wirtualny Gabinet Pedagoga 7

Jak ciekawie spędzić czas z dziećmi na kwarantannie ?

Te trudne dla wszystkich dni można wykorzystać na rodzinną integrację. To, że nie możemy wyjść do kina, na plac zabaw może być początkiem poszukiwania wspólnych pasji na rozwijanie których nigdy nie było czasu, co buduje oraz  wzmacnia rodzinne relacje.

Spróbujmy wspólnie wybrać w rodzinie parę różnych aktywności (nie tylko oglądanie telewizji) i razem je wykonywać. Oto parę propozycji na atrakcyjne spędzanie czasu.

20 kwietnia 2020
Czytaj więcej o: Wirtualny Gabinet Pedagoga 7

Wirtualny Gabinet Pedagoga 6

Mija kolejny dzień kwarantanny. Już chyba nie liczymy który. Dla dzieci pojęcie czasu, dni, godzin jest pojęciem abstrakcyjnym. Może w zrozumieniu tego pojęcia pomoże im wspólnie przeczytana z państwem bajka pani Doroty Bródki pt.: „Dlaczego Kwarantanna ma dziury w czasie”. Proponujemy wersję kolorową  do przeczytania lub czarno- białą do wydrukowania i wspólnego pokolorowania.

Rodzicu ...

15 kwietnia 2020
Czytaj więcej o: Wirtualny Gabinet Pedagoga 6