Drodzy Rodzice, Drodzy Uczniowie ,

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
24 marca 2020

zajęcia terapii logopedycznej są formą pracy indywidualnej, gdyż dzieci różnią się rozwojem kompetencji językowych. W różnym stopniu rozwija się ich słuch fonematyczny, budowa i sprawność narządów aparatu mowy, rodzaj wady oraz etap terapii któremu dziecko podlega. Terapia logopedyczna uwzględnia indywidualne możliwości pacjenta,  wiąże się to z zindywidualizowaniem metod pracy , przebiegu etapów terapii oraz zasadą systematyczności w wykonywaniu ćwiczeń. W obecnych warunkach jest to niezmiernie trudne, dlatego zachęcam Państwa do domowej formy terapii. Do tej pory dzieci otrzymywały karty pracy z prowadzonych zajęć logopedycznych w celu utrwalenia zrealizowanego na zajęciach materiału i wdrażania do systematycznych ćwiczeń w domu. Obecnie materiał do pracy z dzieckiem będzie zamieszczony na stronie szkoły.

Zajęcia będą się składały ze stałych elementów

  1. a) etapu przygotowawczego - każde ćwiczenie powinno rozpoczynać usprawnianie narządów artykulacyjnych, czyli języka, warg, policzków, podniebienia miękkiego i żuchwy;.

- ćwiczeń oddechowych;

- ćwiczeń słuchu fonematycznego.

  1. b) w przekazywanych materiałach będą uwzględnione schematy głosek tzn. układy ułożenia narządów mowy.
  2. c) karty pracy/ zadania dotyczące doskonalenia realizacji głoski w różnych pozycjach w wyrazie, w zdaniach bądź w tekstach.

Naszą przygodę rozpoczniemy od powtórek – czyli utrwalenia prawidłowej realizacji tych głosek, które były ostatnio ćwiczone.  Z podanych ćwiczeń proszę wybierać zagadnienia dotyczące Państwa dziecka, gdyż nie możemy stosować formy imiennej w przekazywanych materiałach.  Zadania będą podawane dla 4 grup wad :

  1. w zakresie szeregu ciszącego – głoski ś, ź, ć, dź
  2. w zakresie szeregu syczącego – głoski s, z, c, dz
  3. w zakresie szeregu szumiącego – głoski sz, ż, cz, dż
  4. w zakresie realizacji głoski l/r

Zadania będą publikowane na stronie szkoły raz w tygodniu w środy. W pierwszym tygodniu szereg szumiący i syczący w drugim – szereg ciszący i głoska  - r/l