Drodzy Rodzice, Drodzy Uczniowie ,
zajęcia terapii logopedycznej są formą pracy indywidualnej, gdyż dzieci różnią się rozwojem kompetencji językowych. W różnym stopniu rozwija się ich słuch fonematyczny, budowa i sprawność narządów aparatu mowy, rodzaj wady oraz etap terapii któremu dziecko podlega. Terapia logopedyczna uwzględnia indywidualne możliwości pacjenta, wiąże się to z zindywidualizowaniem metod pracy , przebiegu etapów terapii oraz zasadą systematyczności w wykonywaniu ćwiczeń. W obecnych warunkach jest to niezmiernie trudne, dlatego zachęcam Państwa do domowej formy terapii. Do tej pory dzieci otrzymywały karty pracy z prowadzonych zajęć logopedycznych w celu utrwalenia zrealizowanego na zajęciach materiału i wdrażania do systematycznych ćwiczeń w domu. Obecnie materiał do pracy z dzieckiem będzie zamieszczony na stronie szkoły.
Zajęcia będą się składały ze stałych elementów
- a) etapu przygotowawczego - każde ćwiczenie powinno rozpoczynać usprawnianie narządów artykulacyjnych, czyli języka, warg, policzków, podniebienia miękkiego i żuchwy;.
- ćwiczeń oddechowych;
- ćwiczeń słuchu fonematycznego.
- b) w przekazywanych materiałach będą uwzględnione schematy głosek tzn. układy ułożenia narządów mowy.
- c) karty pracy/ zadania dotyczące doskonalenia realizacji głoski w różnych pozycjach w wyrazie, w zdaniach bądź w tekstach.
Naszą przygodę rozpoczniemy od powtórek – czyli utrwalenia prawidłowej realizacji tych głosek, które były ostatnio ćwiczone. Z podanych ćwiczeń proszę wybierać zagadnienia dotyczące Państwa dziecka, gdyż nie możemy stosować formy imiennej w przekazywanych materiałach. Zadania będą podawane dla 4 grup wad :
- w zakresie szeregu ciszącego – głoski ś, ź, ć, dź
- w zakresie szeregu syczącego – głoski s, z, c, dz
- w zakresie szeregu szumiącego – głoski sz, ż, cz, dż
- w zakresie realizacji głoski l/r
Zadania będą publikowane na stronie szkoły raz w tygodniu w środy. W pierwszym tygodniu szereg szumiący i syczący w drugim – szereg ciszący i głoska - r/l